Youtube videók
Leírás
A 18. század végén kezdődik az ipari forradalom. Az első gyárakat olyan üzletemberek alapították, mint Richard Arkwright, aki az első gyapjúfonó gyárat vezette olyan gépekkel, mint a "Spinning Jenny" és a vízkeret.
Az "Arkwright: The Card Game"-ben vállalkozást vezetsz, és munkásokat fogsz alkalmazni a különböző gyáraidban áruk előállítására és értékesítésére. Minél több munkavállaló, annál több árut lehet eladni – de készülj fel a válságokra és a kemény versenyre.
A játékot három évtizeden keresztül játsszuk (1770/1780/1790), évtizedenként négy körre osztva. A körödben új kártyákat játszhatsz ki a kezedből a gyárak megnyitásához és a meglévők frissítéséhez, a fejlesztések kiválasztásához, a gyári minőség javításához, a gépek építéséhez és az új munkások alkalmazásához. Pénzt is fizethet részvénytulajdonodnak növelésére, és hitelt is felvehetsz, ha több pénzre van szükséged a termelési költségekhez. Az akciófázis után fejlesztheted képességeidet a játékostáblán lévő fejlesztési jelzőkkel, vagy elveheted az elérhető fejlesztési kártyák egyikét.
Ezután kezdődik a gyártási fázis, ahol minden játékos, aki rendelkezik az aktuális áru gyárával, előállítja ezeket az árukat. A piac az általános kereslet ingadozik, így a kereslet alacsonyabb lehet az aktuális áru értékénél, ami csökkenti a profitot. A dolgozókat meg kell fizetni, a gépek pedig rendszeres karbantartásra szorulnak, így a nyereség helyett pénzt veszíthetsz. Ha elegendő mennyiséget adsz el egy áruból, az növeli a részvény értékét, és a legmagasabb vonzerőért bónuszok járnak. Végül, ha nem tudod eladni áruid a hazai piacon, akkor külföldre szállíthatod vagy tárolhatod őket a jövőbeni körökre.
Az utolsó forduló után a játék véget ér. A játékosok ezután eladják az összes raktárukban maradt árut, csökkentik a birtokukban lévő részvények számát a felvett kölcsönök számával, és csökkentik részesedésük értékét a személyes szállítási útvonaluk alapján. Ezután minden játékos megszorozza a megosztások számát a részvény értékével, hogy meghatározza a végpontszámát. A legmagasabb végpontszámmal rendelkező játékos nyeri a játékot.
Paraméterek
Korosztály | 12+ |
Mechanika | tablóépítés |
Játékosok száma | 1-5 |
Korosztály | 12 éves kortól |
Játékidő | 90 perc |
Nyelv | magyar |
Nehézség | 3,76 / 5 |