Leírás
A világ csodái egy karnyújtásnyira!
Ebben a játékban az ifjú géniuszok kártyalapról-kártyalapra fedezhetik fel csodálatos bolygónk leglátványosabb helyeit és miközben így haladnak, rengeteg dolgot megtanulhatnak. A játékszabályok egyszerűek: kérdések megválaszolásával gyűjts össze annyi lapot, amennyit csak tudsz!
Mitől különlegesek a Purple Cow ismeretterjesztő kártyái?
Rohanó világunkban egyre nehezebb tényleges tudáshoz jutni, mert bár az elérhető információ rengeteg, mégis a digitális eszközök sora hajlamos elkényelmesíteni agyunkat – ezzel együtt figyelmünket, koncentrációnkat. Csak pár kattintás és szinte bármiről bármit megtudhatunk, ám ha telefonunk épp mégsem lenne szolgálatkész rájöhetünk, mennyire keveset tudunk a világ dolgairól. A Purple Cow ismeretterjesztő sorozat célja, hogy újra élessze a gyermekek tudásvágyát, kíváncsivá, nyitottá tegye őket a világ dolgai iránt és, hogy játékos módon megannyi tudásmorzsát csepegtessen elméjükbe.
A játék menete:
A dobozban 10 különböző témakör kártyái találhatók, témánként 4 nevezetességgel (például a Vízesések témakör kártyái : Niagara-vízesés, Iguazú-vízesés, Viktória-vízesés, Angel-vízesés). Minden, az adott témához tartozó kártya tetején szerepel a téma, az alján pedig a témához tartozó négy nevezetesség neve. A játékosok célja, hogy a lehető legtöbb, 4 kártyából álló, egy témához tartozó sorozatot összegyűjtsék.
1. A játékosok megnézik saját kártyáikat és eldöntik, hogyan szeretnének nekikezdeni a gyűjtögetésnek. A cél 4 kártyából álló sorozatokat begyűjteni, úgyhogy általában, ha legalább 2 ugyanahhoz a sorozathoz tartozó kártya van a kezedben, akkor érdemes azokkal kezdeni.
2. A játékosok a saját körükben megkérdeznek egy másik játékost, hogy van-e a kezükben egy bizonyos kártya. Csak olyan kártyára kérdezhetnek rá, aminek a sorozatából legalább egy kártya a kezükben van. Például: „Van nálad városkapu kártya?”. Ha a válasz igen, a játékos folytatja: „Nálad van a 4-es, a párizsi diadalív?”.
3. Ha a válaszoló játékosnak van a kezében a kérdéses lap, akkor át kell adnia a kérdező játékos számára, és a kérdezőnek van egy újabb köre.
4. Ha egy játékos összegyűjt egy 4 kártyából álló sorozatot, akkor azt képpel felfelé le kell raknia az asztalra, és van egy újabb köre.
5. Ha a válaszoló játékosnak nincs a kezében a kérdéses kártya, akkor azt mondja „Húzz!”, és az ő köre következik. A kérdező játékosnak ekkor fel kell húznia egy lapot a kezébe a húzópakliból.
6. A játék ehhez hasonlóan folytatódik. Amikor a húzópakli elfogy, a játék folytatódik, de a játékosok nem húznak kártyát a körük végén.
7. A játék akkor ér véget, ha egy játékos kezéből elfogynak a kártyák. Az a játékos, aki a legtöbb sorozatot gyűjtötte össze, nyer.
Tipp: Figyelj arra, hogy a többiek mit kérdeznek, mivel ezáltal valójában megmondják, hogy milyen lap van a kezükben! Ez az információ a válaszokkal és a kezedben tartott lapokkal együtt segíthet kitalálni, hogy pontosan melyik kártyát kérd a saját körödben.
A doboz tartalma: 41 kártya (1 szabálykártya és 40 feladványkártya - 10 különböző témában, témáként 4 nevezetességgel)
További infók:
Ajánlott életkor: 6+
Játékosszám: 2-6 fő
Játékidő: 10-20 perc
Paraméterek
Korosztály | 9+ |
Mechanika | oktató |
Ajánlott korosztály | |
Játékosok száma | |
Játékszabály jellege | |
Játékidő | |
Játék jellege | |
Játék mechanizmusa | |
Kiadás éve | |
Nyelvi függőség | nyevfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Tervező | |
Illusztrátor |