Leírás
A Mr. Jack egy kétszemélyes stratégiai nyomozós játék, melyben az egyik játékos Mr. Jack bőrébe bújik, ahogy éppen menekülni próbál a városból, amíg a másik játékos az őt üldöző nyomozóként keresi a városban, és próbálja leszűkíteni a gyanúsítottak számát. Ha Jack kilétére fény derül, a nyomozót játszó játékos nyer. Ha Jack ki tud jutni a városból, vagy nyolc körig meg tudja tartani kilétének titkát, akkor ő nyer.
A játék során a Jacket alakító játékos tudja, hogy melyik gyanúsított rejti a kilétét, amíg a többi gyanúsított a pályán ártatlan. A játékosok a gyanúsítottakat minden körben különböző irányokba mozgathatják. Jack célja az, hogy elvegyüljön a tömegben, mivel az őt irányító játékosnak minden forduló végén informálnia kell a nyomozót, hogy látható-e éppen Jack a városban. A nyomozó igyekszik leszűkíteni a gyanúsítottak körét, hogy végül sarokba szoríthassa Jacket.
A játék köreiben a játékosok mozgatják a figurákat, kihasználják különleges képességeiket, és vagy fénybe, vagy árnyékba helyezik őket. Minden kör végén a tanúk megmondják, hogy Jack látható-e (fényben áll, vagy egy másik szereplő mellett), vagy nem látható (egyedül áll az árnyékban). A felügyelő így tudja kikövetkeztetni, hogy ki is lehet a rejtélyes gyilkos. Ez így folyik tovább, amíg a felügyelő fel nem fedik a tettes kilétét, vagy ameddig az el nem szökik. A játék végigjátszásához mindkét félnek logikára, intuícióra és hidegvérre is szüksége lesz.
Paraméterek
Korosztály | 10+ |
Mechanika | rácsmozgás |
Ajánlott korosztály | 9+ |
Játékosok száma | 2 fő |
Játékszabály jellege | közepes |
Játékidő | 30-45 perc |
Játék jellege | alapjáték |
Játék mechanizmusa | helyzetkialakítós,szerepjáték |
Kiadás éve | 2014 |
nyelvi függőség | nyelvfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Fejlesztési területek | Kombinációs készség,taktikai gondolkodás,szociális képességek fejlesztése,deduktív gondolkodás |