Youtube videók
Leírás
Alhambra játékszabály röviden:
Minden fordulóban lehetőség van pénzeszközök gyűjtésére, épületelemek vásárlására, vagy palotánk kényszerű átépítésére. A játékosok palotaelemeket (torony, kert, szeráj, stb.) vásárolnak, és ezeket hozzáépítik saját palotájukhoz, ügyelve az épületek határainál az illeszkedési szabályokra. Az egyes épületek ára a játékban használt 4féle pénznem egyikében adott. A játékosok kezében különböző címletű, és fajtájú pénzcsomagok gyűlnek, melyeket nem lehet sem fel,- sem átváltani, így vásárlásnál néha nem áll rendelkezésre a megfelelő fizetőeszköz, illetve a pontos összegnél esetleg többet kell fizetniük. A pontos összeg kifizetéséért jutalom akció jár.
A játék célja, hogy palotánk a többi játékostárssal összehasonlítva minél több épületelem tekintetében utasítsa maga mögé a többieket. (Például a legtöbb toronnyal, kerttel, stb. rendelkező palota kap pontot, mert ha egyik épületelemből sem alkotunk kimagaslót, nem tudjuk magunkra felhívni a figyelmet.) Ajándék pontok járnak palotánk összefüggő városfalának hosszúságáért is, tehát az építkezésnél ez is komoly szempont. Az épületelemek éleinél előforduló városfalak egyszerre jelentenek pontokat értékelésnél és akadályozzák további épületelemek csatlakoztatását.
A játék nem agresszív, játékostársainkat nem károsíthatjuk meg. - legfeljebb elhalásszuk előlük a legértékesebb épületelemeket, ha számunkra hamarabb állt rendelkezésre a megfelelő összeg a kívánt pénznemben -, így igazi családi játék, ahol ennek ellenére marad szerepe a kombinációnak, stratégiai érzéknek.
Paraméterek
Korosztály | 8+ |
Mechanika | szettgyűjtés |
Ajánlott korosztály | 8+ |
Játékosok száma | 2-6 fő |
Játékszabály jellege | közepes |
Játékidő | 60 perc |
Játék jellege | alapjáték |
Játék mechanizmusa | területszerzés/gyűjtés,erőforrás menedzsment |
Kiadás éve | 2003 |
nyelvi függőség | nyelvfüggetlen |
Játékszabály nyelvei (Magyar) | Igen |
Fejlesztési területek | stratégiai és taktikai gondolkodás,kombinációs készség |